Gönderen Konu: Amsterdam  (Okunma sayısı 18937 defa)

Çevrimdışı dumanhan

  • Üye
  • *
  • İleti: 420
  • AnLaşıLabilmek DiLeğiyle..
Amsterdam
« : Nisan 28, 2007, 03:06:43 ÖS »
Amsterdam Hollanda'nın başkentidir.

12. Yüzyılda Amstel ırmağının kıyısında bir balıkçı köyü olarak kurulan Amsterdam, bugün Hollanda'nın, kişi sayısı bakımından en büyük, külturel ve parasal yönden de en önemli kentidir. Kentte 2005 sayımına göre 742,209 kişi yaşasa da, bu sayı çevresiyle birlikte 1,5 milyonu bulur.

Amsterdam, çoğunlukla 17. yüzyıldan kalma yapılarıyla, Avrupa'daki en tarihsel kent dokularından birini barındırır. Kentin eski bölümü iç içe geçmiş ay biçimindeki kanallardan oluşur. Bu kanalların iki yakasındaki tarihsel evlerin bir bölümü bugün ev olarak, gerisi de kamu ya da özel işyerleri olarak kullanılır. Ayrıca bu kanallar zamanında ülkeyi korumak için yapılmışlardır. Kanalların üzerinde de yüzen evler (karavan ve bot şeklinde) bulunur.

Müzeleriyle tanınan kentte, Rijksmuseum ("Devlet müzesi"), Van Gogh müzesi, Stedelijk ("Belediye") müzesi gibi önemli müzeler vardır. Bunların yanısıra Rembrandt evi, Anne Frank evi gibi daha çok gezginlere seslenen yerler de bulunur.

Amsterdam aynı zamanda, tanınmış Concertgebouworkest senfoni orkestrasını da barındırır.

NEREYİ GEZSEK?
Amsterdam kanalarıyla ünlü bir şehirdir. Bu şehirde yaklaşık 165 kanal 1,281 köprü bulunuyor. Bu köprülerden bazıları oldukça eski yapılardır. Amsterdam'da bulunan güzellikleri görmek için ilk olarak bir kanal turu yapmalısınız. Amseterdam'da kanal turunu isterseniz pedallı botlarla, isterseniz de üstü camla kaplı olan botlarla yapabilirsiniz. Bu şehirde kanalların güzelliğinin dışında, kanal turu yapan botların farklılıklarıyla da ilgi odağı olmaktadır.

Kanal gezisi sırasında bu çılgın şehrin mimarisini, "kanal evlerini", müzelerini ve Amsterdam'da görülmeye değer bir çok yapıyı, suyun üzerinde ilerleyen tekneden, şehrin bütün ihtişamını seyretmek sizi fazlasıyla etkileyecektir.

Amsterdam'da 41 müze, 141 sanat galerisi bulunmaktadır. 22 tane Rembrandt ve 206 tane Van Gogh Tablosu'nu bu müze ve galerilerde görebilirsiniz.

Van Gogh Müzesi: Gerek yarattığı eserleri gerekse çılgınlıklarıyla dünyaya yeni bir çığır açan Van Gogh'un ünlü eserlerini bu müzede görmeniz mümkün.

Stedijk Müzesi: Picasso, Monet, Kardinsky gibi ünlü sanatçıların eserlerini bir arada görmek istemez miydiniz?

Erotic Museum: Amsterdam'a çılgın şehir yakıştırmasının yapılmasının nedenlerinden biri olan müze.

Madame Tussaud's: Dünyaca ünlü liderlerin, sanatçıların balmumu heykelleri bu müzede sergilenmektedir. Yaklaşık 140 balmumu heykelin bulunduğu bu müze Amsaterdam gezinizde mutlaka uğramanız gereken bir yer.

Artis zoo: Amsterdam'da bulunan hayvanat bahçesini sıradan bir hayvanat bahçesi olarak düşünmek biraz yanlış olur. Bu hayvanat bahçesinde 6,100 tane hayvan var.

Scenerama, Amsterdam Historical Museum ve yaklaşık olarak 1000 yel değirmeni olan şehrin her köşesi gezmeye değer.

Kanal Evler: Amsterdam'a ayrı bir özellik katan kanal evlere neredeyse şehrin dört bir yanında rastlayabilirsiniz. Bu kanal evler, suyun üzerinde bulunan karavan tarzında yerleşim birimleridir. Bu evlerde sudan elektriğe ve telefona kadar yaşamak için gerekli olan bir çok özellik bulunmaktadır. Son zamanlarda oldukça pahalı satılan bu evler Amsterdam'a apayrı özellik katmaktadır.

Serbest esrar satışı

Amsterdam'ı bir çok insanın ziyaret etmesinin en büyük nedenlerinden bir tanesi ise bu şehirde yasal olan serbest esrar satışıdır. Sokaklarda cafelerde gece eğlence mekanlarında ve bir çok yerde esrar serbest olarak satılmakta ve tüketilmektedir. Cafelerde esrarlı kek, gece kluplerinde sigara şeklinde olmak üzere bir çok şekilde tüketilmektedir. Siz en iyisi bu şehirde ne yediğiniz dikkat edin!


NE YESEK?
Amsterdam'ın özel bir yemek kültürü olduğu söylenemez. Ama aç kalabilme gibi bir ihtimalinizde yok. Bu şehirde başta "Dam Square" olmak üzere şehrin bir çok yerine dağılmış olan, yaklaşık 755 restoran bulunuyor. Bu restoranlarda birinde elbet kendinize uygun bir yiyecek bulabilirsiniz. Ama Amsterdam'a gelip de siyah biralarından içmeden, peynirlerinin ve ringa balığının tadına bakmadan dönmemelisiniz.

Yoğun Amsterdam gezilerinin ardından yorulduğunuzda ise, kendinize iyi bir kahve ısmarlamak isterseniz, Damrak'ta ki Caffe Shopslar çok iyi bir seçenek olacaktır.

NE ALSAK?
Amsterdam'dan tabii ki de alacağınız ilk şey bu şehrin özeli olan, tahta ayakkabılardır. İlginç ve sevimli olan bu ayakkabıları giymenizi söylemiyoruz, ama kesinlikle evinize hoş bir dekor olarak satın alabilirsiniz.

Amstedam alışveriş konusunda eğlenceli şehirlerden bir tanesidir. Burada büyük mağazalardan alışveriş yapmanın dışında kurulan kent pazarlarından aradığınız bir çok şeyi bulabilirsiniz.

Amsterdam'da dünyaca ünlü markaların bir arada toplandığı 10.334 tane mağaza var. İster kıyafet, ister takı, ister aksesuar... bu mağazaların bazıları ünlü meydanlarında ve caddelerinde bazıları ise, arka sokaklarda bulunuyor. Siz en iyisi, alışveriş için özel bir gün ayırın, ve şehirde bulunan arka sokaklarda ufak bir alışveriş turu atın.



EĞLENCE ZAMANI

Amsterdam'ı ziyaret eden insanların çoğunun, bu şehrin çılgın eğlence hayatı için geldiklerini söylemek hiç de yanlış olmaz. Yaklaşık 1,402 cafe ve bar var. Sınırsız bir eğlence anlayışı olan Amsterdam'da, sabahlara kadar süren gece hayatının yanı sıra, serbest esrar satışıyla da merak konusu oluşturan bir şehirdir. Güneşin doğuşuna kadar süren hatta 48 saat süren partiler, diskolar, sokaklara kadar taşan eğlenceler, striptiz kulüpleri ve enteresan mekanları ile Amdterdam'da eğlence dolu dizgin sürüyor.

Kırmızı Işık Bölgesi (Red light district):Amsterdam da 3 tane kırmızı ışık bölgesi bulunur. Burası hayat kadınlarının bulunduğu bir bölgedir. Gelen ziyaretçilerin çok fazla ilgi odağı olduğu bir yer olduğunu söylemek yanlış olmaz.

Genelevlerin olduğu "Kırmızı Işıklar" bölgesi ("Red Light District") ile daha çok tütünle karıştırılarak içilen esrarın satıldığı "kahvehane"ler ("Coffee shop") kente gelenlerin ilgisini çeken yerler arasındadır.



















Tech-Ed için Amsterdam’a gitmişken etkinlik sonrası boş kalan vakitlerde şehri dolaşma fırsatı buldum. 1200 yıllarında kurulmaya başlayan ve bir ortaçağ şehri olan Amsterdam’da beni ilk şaşırtan şey şehrin tamamen kanallarla kaplı olması, geç ortaçağda planlı olarak yapılmaya başlanan kanallar sayesinde şehrin tüm noktalarına Venedik’teki Vaporotti’lere benzer küçük vapurlarla erişmek mümkün. Ayrıca şehir tarihi yapısını korumakla mutlaka ziyaret edilmesi gereken bir yer halini alıyor.

Kadın, uyuşturucu ve kumar Amsterdam gecelerinin vazgeçilmezleridir. Üçü de yasalarca serbest bırakılmıştır. Meşhur Red Light (kırmızı ışık) genelev sokağında fahişeliğin tarihi çok eskilere dayanmaktadır. Amsterdam'a gelen denizcilerin çok arttığı dönemlerde fahişelik başedilmez boyutlara ulaşmış, bir gecede vebadan 25000 kişinin öldüğü görülmüştür. Bunun üzerine kilise kadın ticaretinin yasaklanması için kolları sıvasa da, ciddi bir gelir kaynağı sağladığından ve önünü alamadıklarından ülkede kadın ticareti serbest bırakılmıştır.

Amsterdam'da yaşayan Türk rehberimiz, yanındaki adama soruyor: ‘Abi senin mesleğin neydi?' Adam bilgisayar mühendisi olduğunu söylüyor. â€˜İşte' diyor, ‘ha bilgisayar mühendisi ha hayat kadını ikisi de bir Amsterdam'da. Hatta bizim okuldan iki kız çalışıyor, herkes bunu biliyor ama kimse garip karşılamıyor. Çok normal.' Rehber, bozuk Türkçesi ile onların da vergi veren vatandaşlar olduğunu, her hafta AIDS testi için kontrole gittiklerini, bir kere bile gitmezlerse karnelerinin ellerinden alınacağını anlatıyor.


AMSTERDAM BİLGİLERİ

Uçuş süresi : 3.5 saat (İyi uçuşlar )
Para birimi  : Euro
Yüzölçümü : 1,342 kilometrekare
Saat farkı : Lütfen Saatlerinizi 1 saat geri alın.
Resmi dil : Resmi dil Felemenkçe (Dutch) İngilizce, Almanca ve Fransızca yaygın olarak kullanılıyor.
Sıcaklık  : Yaz aylarının yumuşak bir havası vardır. Kış; soğuk ve kar yağışlı geçer. Şehir genel olarak yağış alır.
Nüfus : 750 bin
Vize : Schengen vizesi geçerlidir.





Konuyu Paylaş:
  facebook  twitter  google  google

Çevrimdışı liceli_esrarkeş

  • Sessiz Üye
  • *
  • İleti: 4
  • yaşamak buysa;haydi bir kez daha.!!
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #1 : Nisan 28, 2007, 03:12:23 ÖS »
en kısa zamanda gidicem.. yoksa geberirim.!


Çevrimdışı helva

  • Üye
  • *
  • İleti: 1182
  • JUST DO İT!..(Damarlarındaki asil kanı uyuşturma!)
    • Tıklayın,bizim için yaptıklarını biz onlar için yapalım.
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #2 : Nisan 28, 2007, 04:22:47 ÖS »
Güzel geziydi gitmiş gibi oldum :D Bir dahaki sefere Ekvatordan pasaportu iptal edip kesin Amsterdam a uçuş alıcam ;)


Çevrimdışı bad_trip

  • Üye
  • *
  • İleti: 758
  • trafik.
    • dale
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #3 : Mayıs 01, 2007, 02:34:42 ÖÖ »
bırcok kısı ıcın orası harbiden cennet olarak gorulen bıyer


Çevrimdışı punk

  • Üye
  • *
  • İleti: 133
  • varmı bişeyler?
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #4 : Mayıs 01, 2007, 11:43:50 ÖÖ »
abi gitmek sorun degil yerlesip yasamak lazım off off acaba desek mı hollanda konsolosluna ulkemızde rahat rahat ıcemıyoruz alın bızı oraya :)


Çevrimdışı cannabizm

  • Üye
  • *
  • İleti: 407
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #5 : Mayıs 01, 2007, 07:10:24 ÖS »
elbet bigün giderim diye düşünüyom hep.özellikle black sansation war.ona.
benim tam istediğim olay gerçekleşiyo.alıcam sigaramı gitcem koltukları rahat olan bir kafeye.oturcam çalışçam(resimde war nası özendim anlatamam)altan sessiz sakin bir müzik.yanımda kfa ayarı bi adam.içicem..sona şşttt garson bi coppichinio falan...ÇOOK kıyak be kardeşim yaa...

ama orda yaşamam ben...nie derseniz ordaki hayat tarzı yaşama felsefesi çok kötü bir türke göre.yaşamak bi sana yani...herşey bütün ewler aynı...hepsinin banyosu bir metrekare..yanlış duymadınız banyolar bir metrekare.devlet kararıyla bide!!!
2 metre kare yapanlar iş adamları ve taşaklı şahsiyetler.bunun gibi sizi soğutcak sürüyle örnek var ama yazacak dermanım yok zira kafam çok güzel yorulurum!
en basitinden bi örnek işte.gelmez bize biz taşakları yaya yaya takılan insanlarız yani...para kazanmakta deli zor yani.atılımcı olamıyosun ithal edip ihraclayamıyosun...herşeyi devlet baba kısıtlıyo..onlarda haklı tabi.onlarında felsefeleri var...yanii!!!
yazmıcam dedim ama baya bi yazdım.hadi kıymetinizi bilin :P


Çevrimdışı Yeşil keyif

  • Üye
  • *
  • İleti: 93
  • Büyük insan
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #6 : Mayıs 02, 2007, 11:40:09 ÖS »
Güzel yermiş yaa


Çevrimdışı icegal

  • Üye
  • *
  • İleti: 51
  • Dünya insanlara değil, insanlar dünyaya aittir!
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #7 : Mayıs 07, 2007, 02:19:24 ÖS »
Hollanda!!! Gidip gezmeyi en çok istediğim yerlerden biri...
Yasal yasal takılmak için değil sadece. Şu RedLight olayını da çok merak ediyorum.
Amsterdam'da yaşamak istemezdim ama.
6-7 sene önce msn'de tanışıp çok iyi arkadaş olduğum Robin adında bir Hollandalı vardı.
1 sene falan internetten konuştuk, sonra bir gün tüm ailesiyle Istanbul'a geldi.
Ben o zaman lisedeydim ve kesinlikle ne kenevirden ne de alkolden haberim vardı.
O da bu konuyu hiç açmamıştı zaten, bu da bana çok ilginç geliyor şimdi :)
Taaa o zamanlar söz vermiştim "seneye de ben gelirim Amsterdam'a" diye ama
7 sene olacak neredeyse o geleli ve ben hala gidemedim...


Çevrimdışı ehlona

  • Üye
  • *
  • İleti: 499
  • köpek efendi istemezdi....
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #8 : Mayıs 07, 2007, 03:21:06 ÖS »
Gez: Dam square caddesini gez.
Gör: Yel değirmenlerini gör.
Şaşır: Kırmızı ışık bölgesine şaşır.
Eğlen: Sokaklarında gönlünce eğlen.
Satın al: Tahta ayakkabı satın al.
Dikkat et: Esrar satıcılarına dikkat et.
Hayran kal: Kanal gezisinden görünen Amsterdam'a hayran kal.
Tadına bak: Siyah biranın tadına bak.


Çevrimdışı bunalımbist

  • Üye
  • *
  • İleti: 185
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #9 : Mayıs 23, 2007, 03:48:52 ÖS »
hollanda diyince akla gelen ilk şehir.  burda yaşamak lazım  ;D


Çevrimdışı tjhann

  • Üye
  • *
  • İleti: 496
  • Coke İn my nose!
    • www.tjhann.tr.gg
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #10 : Mayıs 23, 2007, 05:15:07 ÖS »
Ölmeden önce gitmem lazım gidicemde ahanda buraya yazıoormm :)
Mümkünse orda yaşamayı tercih ederim ;)


Çevrimdışı icegal

  • Üye
  • *
  • İleti: 51
  • Dünya insanlara değil, insanlar dünyaya aittir!
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #11 : Mayıs 25, 2007, 11:40:11 ÖÖ »


Alıntı
ben zaten akp tekrar iktidar olursa basıp gidicem amsterdam a, aksama kadar bira iç ot sararım walla.

Yau o değil de, dediğin gibi bir şey olursa bence Afrika'ya veya Kutuplar'a falan bile gidilir bence :)

Mesela Küba!  ::)


Çevrimdışı kerem

  • Sessiz Üye
  • *
  • İleti: 154
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #12 : Mayıs 28, 2007, 01:41:51 ÖÖ »
valla oraya gitmek e çok istediiim şeyler arasında inş bir gün gerçekleşir ama bizim gibi adamlara vize vermiolar ki a.q............ >:( >:(


Çevrimdışı space cake

  • Sessiz Üye
  • *
  • İleti: 144
  • on dois etre tranquile
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #13 : Haziran 21, 2007, 01:09:53 ÖS »
yaaa hollandalı 2 arkım war onlar gelırsenız otelde degılde pansıyonda kalın dedı gereksız para wermeyın zaten paso bı yerlerde kafa kırıcaksınızdır dedı (bunu ingilizce nasıl dedi bende şimdi bilmiyorum onu sorup yormayın beni  ;D) 4 gun 3 gece ideal bi gezi suresi dedi haa daha cok kalmak ıstersenız kalın ama hanı ne az ne cok kıvamında yetıyomus demıslerdı ;)


Çevrimdışı sabbah27

  • Üye
  • *
  • İleti: 558
  • gerçeği görmek lazım
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #14 : Haziran 21, 2007, 02:45:17 ÖS »
gezdim dünyayı gördüm konyayı semazenleri seyrederken kendi içindeki yolculuk kendini yeni baştan keşfe davet ediyor ;)


Çevrimdışı The_gogo

  • Üye
  • *
  • İleti: 195
  • ONLy TRaNCE
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #15 : Haziran 21, 2007, 07:20:20 ÖS »
kafamı kırım ondan sonra okuycam abi böle olmuyor gezemıyorum saklıyorum ama her seferindede okumamak için tutuyorum kendimi nereye bassam bu konu başlığı açılıyor oku beni diyor adeta ;D


Çevrimdışı the_pusher

  • Üye
  • *
  • İleti: 82
  • Acı Çekemk Özgürlükse Özgürüz İkimizde
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #16 : Haziran 21, 2007, 10:29:56 ÖS »
burayı görmeden ölürsem gözüm a.çık giderim (:


Çevrimdışı jAckherrer

  • Üye
  • *
  • İleti: 23
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #17 : Haziran 28, 2007, 03:13:56 ÖS »
hollAndAdnn heryerine gittim sAyılır. bi gün okulA gittim kAfAyı dumAnlıcAm diye gec kalmışım, dedim ulAn hiç AmsterdAmA gitmedin bAs gAzA git, iki sAAt değilmi?? çıktım yolA dedim bide mAç vArsA AjAxın. bredAdA Aldım otu yolculuk için bAstım AmsterdAmA. AnlAtıylAr ot, eğlence, kız herşey vAr diyolAr hep dumAnlı kAfAylA o flAşler kAfAmdAn geçip gidiyor. geldim AmserdAmA krAliçeler günüymüş bedAvA ot müzik kız içki herşey vAr tAm şAnşlı bir günümdü neler yAşAnmAdıki?? AmA ot kAlitesine göre çok pAhAlı AmsterdAmdA bi gün ArkAdAşlAr giderse terneuzene tAvsiye ederim. o gün öle bitti giderken nAsıl gittim hAtırlAmıyorum bile  ;D ;D


Çevrimdışı discoteka

  • Üye
  • *
  • İleti: 54
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #18 : Haziran 28, 2007, 03:52:34 ÖS »
ofoff gitmek lazım gezip görmek lazım. arkadaşlar ben amsterdam ın böle oldunu daha önce izlediim bi filimden öğrenmiştim.- Avrupalı- tavsiye ederim.


Çevrimdışı _janjanlı_

  • Üye
  • *
  • İleti: 313
  • yaşasın karpuz yemek
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #19 : Haziran 28, 2007, 10:00:53 ÖS »
şöle bi 5 günlük gitmeye kalksak kaça patlarki bize. turlarla gitmek kolay ve zahmetsiz ama orda bi iki gün kalıcak boş vakiti vermiyolar bize. nası yapsak :) bi yolunu bulun banada gidiyim  :D


Çevrimdışı jAckherrer

  • Üye
  • *
  • İleti: 23
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #20 : Haziran 29, 2007, 03:28:11 ÖS »
Corendon şirketi vAr o uçAklA AmsterdAm schiphol hAvAAlınınA iniyosunuz trene binin hAyAlleriniz gerçek olsun. uçAk şirketi thy kAdAr pAhAlı değil vize problem olmAzsA tAbiii... Az kAldı hemen gitçem eindhovenA


Çevrimdışı 30otuz

  • Üye
  • *
  • İleti: 431
  • Müebbetim Hürriyete..!!
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #21 : Haziran 30, 2007, 11:31:58 ÖÖ »
babalar hacılar moruklar ben hollanda dogumluyum hatta pasaportum bıle var ancak her sey dedıgınız gıbı degıl yok kafe de oturup cıgara yapıstır ıc capıcıno ıste gelsın karılar  falan fıstık adamlar cıgara ıcın kural koymus sadece kapalı mekan olarak ewın ve coffe shoplar var kı saten coffe shopda otur aksama kadar muhabbet et duman altı saten kafanı her sekıl yasıosun :) ancak soyledıgım gıbı bence oyle cokda guzel gormeyın gece kola almaya kalksanız sadece bardan alabılırsınız cunku hıc bır yer aksam 6 dan sonra acık degıl bak bızım kosede kı tekele gece 2 ye kadr acık kardesım hepm sepet te salabılıorum:) ulkemızın kıymetını bılelım bence barlar falan da gıtsenıs her halde bır ay sonra bıkarsınız hem dusunsenıze memurlar dan kacmadan sıgara ıcmenın ne keyfı var :( ben ıctım hıc keyfı yok ama kafası mevcut :) herkeze saygılar...
.........:::::oT oLAyDIr OT KuLTurDUr  oT hAYaTtIr::::::::::.........


Çevrimdışı The_gogo

  • Üye
  • *
  • İleti: 195
  • ONLy TRaNCE
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #22 : Temmuz 01, 2007, 03:40:59 ÖÖ »
artk beni çekmiyor amsterdam falan olsa giderim ama eskisi kadar ilgi duymuyorum mistik yerler olsun istiyorum kafamı yaşiim istiyorum sonra diyorum en güzeli istanbul oglum diyorum bundan daha mistik biyer nerde var diyorum....


Çevrimdışı jAckherrer

  • Üye
  • *
  • İleti: 23
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #23 : Temmuz 01, 2007, 01:05:26 ÖS »
babalar hacılar moruklar ben hollanda dogumluyum hatta pasaportum bıle var ancak her sey dedıgınız gıbı degıl yok kafe de oturup cıgara yapıstır ıc capıcıno ıste gelsın karılar  falan fıstık adamlar cıgara ıcın kural koymus sadece kapalı mekan olarak ewın ve coffe shoplar var kı saten coffe shopda otur aksama kadar muhabbet et duman altı saten kafanı her sekıl yasıosun :) ancak soyledıgım gıbı bence oyle cokda guzel gormeyın gece kola almaya kalksanız sadece bardan alabılırsınız cunku hıc bır yer aksam 6 dan sonra acık degıl bak bızım kosede kı tekele gece 2 ye kadr acık kardesım hepm sepet te salabılıorum:) ulkemızın kıymetını bılelım bence barlar falan da gıtsenıs her halde bır ay sonra bıkarsınız hem dusunsenıze memurlar dan kacmadan sıgara ıcmenın ne keyfı var :( ben ıctım hıc keyfı yok ama kafası mevcut :) herkeze saygılar...
.........:::::oT oLAyDIr OT KuLTurDUr  oT hAYaTtIr::::::::::.........

Dediğin çoğu şey doğru AmA türkiye nAsıl?? Türkiyeden gelen biri hAyAtı boyuncA zAten kAlAmAz ordA. bide ot kAlitesi türkiyedeki içilenlerle ArAdA dAğlAr kAdAr yol vAr. ne zAmAndır geliyorum Türkiyeye, çok güzel devlet, insAnı ii AmA ben yAşAyAmıyorum çok zor be Abi. burdAkı insAnlAr çoook ii dAyAnıyor. herşey yAsAk be Abi, koskocA boğAz vAr kArşısınA geçip içsen rAkıyı, yAsAk. hollAndAdA ki özgürlük hiç bi dünyA ülkesinde yok.


Çevrimdışı bad_trip

  • Üye
  • *
  • İleti: 758
  • trafik.
    • dale
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #24 : Ekim 01, 2007, 04:41:21 ÖÖ »


Çevrimdışı tegafüle

  • Üye
  • *
  • İleti: 658
  • D e p r e m
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #25 : Ekim 01, 2007, 05:39:01 ÖÖ »
Bunlar cugaradan mi agizlarini toplayamiolar yoksa hep böyleler mi?taktim simdi bak:)yok kardesim öyle hersey özgür degil,ayrica oranin halkinin büyük cogunluguda icmez cigara,icenelerede pek hos bakmaz.2.sinif insan muamelesi  ha bide yabanci cigara iciosaniz buyrun 3.sinif.coffe shop olayi güzelde,bukadarda abartmamak lazim.hani..;)


Çevrimdışı shakespeare

  • Üye
  • *
  • İleti: 461
  • O Simdi Fahise...
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #26 : Ekim 02, 2007, 05:59:17 ÖS »
Bunlar cugaradan mi agizlarini toplayamiolar yoksa hep böyleler mi?taktim simdi bak:)yok kardesim öyle hersey özgür degil,ayrica oranin halkinin büyük cogunluguda icmez cigara,icenelerede pek hos bakmaz.2.sinif insan muamelesi  ha bide yabanci cigara iciosaniz buyrun 3.sinif.coffe shop olayi güzelde,bukadarda abartmamak lazim.hani..;)

bence dalgadan böyleler,ben de gittigimde böyle olmustum ordan biliyorum:)

ikincisi "halkin büyük cogunlugu icmez,icenlere de hos gözle bakmaz" teorisi,üzerine baya bi düsünülmesi gereken bir teori.simdi baslasak,bi hafta tartisiriz valla...

2. ve 3. siniflar olayini da yarim saattir düsünüyorum hala anlayamadim.birseyler icmis olsam kesin acayip triplere düsmüstüm bu anlam karmasasinda,milleti bad tribe takmak icin mi böyle seyler yaziyosun.?


Çevrimdışı arahna61

  • Üye
  • *
  • İleti: 89
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #27 : Ekim 13, 2007, 12:34:44 ÖS »
babil şehri hep vardı ve hep olacak, olaya fazla teolojik bakıyor olabilirim ama duman muhabbeti dışında çürümüşlüğün başkentidir amsterdam, eşcinsellik ve fuhuşun başkenti, esrarın yasallaşması sorunsalında yaklaşırsak bence olabilecek en kötü örnek amsterdam'dır..


Çevrimdışı ejderha

  • Üye
  • *
  • İleti: 325
  • Herkesin sürdürdğü türden br yaşam: bizi öldürüyor
Ynt: Amsterdam
« Yanıtla #28 : Eylül 17, 2011, 02:47:06 ÖS »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=2as3ZqDEj2w" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=2as3ZqDEj2w</a>


Çevrimdışı winstonsoft

  • Üye
  • *
  • İleti: 102
Ynt: VE İŞTE AMSTERDAM....
« Yanıtla #29 : Eylül 19, 2011, 03:21:36 ÖS »
babalar hacılar moruklar ben hollanda dogumluyum hatta pasaportum bıle var ancak her sey dedıgınız gıbı degıl yok kafe de oturup cıgara yapıstır ıc capıcıno ıste gelsın karılar  falan fıstık adamlar cıgara ıcın kural koymus sadece kapalı mekan olarak ewın ve coffe shoplar var kı saten coffe shopda otur aksama kadar muhabbet et duman altı saten kafanı her sekıl yasıosun :) ancak soyledıgım gıbı bence oyle cokda guzel gormeyın gece kola almaya kalksanız sadece bardan alabılırsınız cunku hıc bır yer aksam 6 dan sonra acık degıl bak bızım kosede kı tekele gece 2 ye kadr acık kardesım hepm sepet te salabılıorum:) ulkemızın kıymetını bılelım bence barlar falan da gıtsenıs her halde bır ay sonra bıkarsınız hem dusunsenıze memurlar dan kacmadan sıgara ıcmenın ne keyfı var :( ben ıctım hıc keyfı yok ama kafası mevcut :) herkeze saygılar...
.........:::::oT oLAyDIr OT KuLTurDUr  oT hAYaTtIr::::::::::.........

Aklı selim keyifçinin fikri bu olmamalı efendim =)

Kola değil derdimiz gider alırız 10 koli aylık stok kalır evimizde.  ( içeni var içmeyeni var ) şu yaşıma geldim gece bakkala sigara haricinde gitme gereği duymadım her daim Türkiye'de evlerde çay mevcuttur =)

Bar'a gitmek değil derdimiz ensemize yapışıp şerefsiz muamelesi,toplumdan dışlanmış en adi en aciz insan gözüyle görülmemizdir cahillerce ki eve misafire gidip oturup adabıyla içip keyfimizi muhabbetimizi etmenin derdindeyiz biz.

Hak yolunu fazla bulunca şaşırıyor işte böyle Amsterdam gibi demek ki =)

Saygılarımla